Přehled pár kouzel
Účinky: Toto kouzlo je používáno k pohybu věcí směrem k vám, kdekoli se nacházejí. Základ kouzla tkví ve vyslovení formule; čím dále se předmět nachází a čím je větší, tím je těžší jej přivolat.
Alohomora!
Účinky: Zaklínadlem Alohomora se dají odemknout dveře a další předměty, když jsou zamčeny. Kouzlo také odemkne většinu dveří a předmětů uzamčených kouzly (viz. Collorportus! ), ale některé ne, jako například jedny z dveří Oboru záhad ve Fénixově řádu.
Anapneo!
Účinky: Použitím tohoto zaklínadla se zbavíte nepříjemného zaskočení a můžete opět volně dýchat.
Aparecium!
Účinky: Kouzlo bylo použito pouze jednou, a to Hermionou. Zviditelňuje neviditelný inkoust.
Apparate!
Účinky: Způsobí to, že předmět zmizí z nějakéh místa a objeví se na jiném.
Avada Kedavra!
Účinky: Jedna z nejhorších kleteb, která vraždí. Mnoha kouzelníky je považována za naprosto nehorší, protože zabije cokoli nebo kohokoli. Také se stala jednou z Kleteb, které se nepromíjejí, kleteb, jejichž použití je ilegální a stanete se pro něj jedním z Azkabanských vězňů (viz. Crucio! a Imperio!).
Avis!
Účinky: Používáme ke zkoumání hůlky, můžou z ní vylétnout malí ptáčci, kteří ukazují na pracovní kondici.
Balit!
Účinky: Zabalí vám věci, a když ho umíte opravdu dobře, samy se srovnají a ponožky se dokonce stočí do oněch známých klubíček.
Bombarda!
Účinky: Toto kouizlo má stejný účinek, jako by vaše hůlka vystřelila menší dělovou kouli…
Brachium Emendo!
Účinky: Srůst zlomených kostí během několika vteřin. V podání Zlatoslava Lockharta ale znamenalo naprosté odstranění všech kostí, což dokazuje, že hodn záleží na správnem švihu hůlkou, aby nemělo kouzlo opačný účinek.
Colloportus!
Účinky: Užívá se k uzamčení dveří nebo věcí, které mohou být uzamčeny. Kouzlo ale snadno otevře zaklínadlo Alohomora! , takže jeho použití je účinné jen proti mudlům, motákům, nebo může sloužit k pozastavení kouzelníka (asi tak na vteřinu).
Crucio!
Účinky: Kletba Cruciatus způsobuje krutou bolest komukoli, kdo je vystaven jejímu působení. Při působení delším než jedna minuta může způsobit trvalé poškození mozku (jako se to stalo Frankovi a Alici Longbottomovým). Snad právě proto je další ze třech Kleteb, které se nepromíjejí (viz Avada Kedavra! a Imperio! ).
Deletrius!
Účinky: Po použití tohoto kouzla předmět zmizí. Pokud je kouzlo provedeno nesprávně, může postupně blednout nebo také zmizet jen jeho část.
Densaugeo!
Účinky: Zapřičiňuje, že zuby postižené osoby rychle vyrostou do nepřirozeně velkých rozměrů. Kouzlo může být zrušeno sevřením zasažených zubů.
Diffindo!
Účinky: Toto zaklínadlo donutí předmět, aby se rozdělil nebo rozbil. Hlavním základem úspěchu tohoto kouzla je hůlka.
Dissendium!
Účinky: Formule kombinovaná s poklepáním hůlkou otevře hrb sochy jednooké čarodějnice, která se nachází ve třetím patře bradavického hradu. Kouzlo by tedy mělo otevírat tajné vchody a chodby.
Engorgio!
Účinky: Po použití tohoto kouzla se tvor zvětší asi na dvojnásobek své původní velikosti.
Ennervate!
Účinky: Používáno pro oživení osob, které byly uvedeny do bezvědomí kouzlem Mdloby na tebe!. Pokud je někdo tímto zaklínadlem oživen, otevřou se mu oči a jsou oslepené. Smysly se ale rychle vrátí.
Episkey!
Účinky: Léčí zlomeniny a krvácení.
Evanesco!
Účinky: S pomocí tohoto kouzla mohou věci mizet. Ve Fénixově řádu bylo toto kouzlo používáno pro odstranění lektvarů z kotlíku nebo pro uklizení svitků pergamenu. Proč předměty vymizí nebo nevymizí celé nevíme. Kouzlo, které přivede předměty zpět možná existuje, ale nemůžeme to potvrdit ani ověřit, protože jsme pouzí mudlové.
Everte Stati!
Účinky: Nepřítel ztratí rovnováhu a upadne.
Expecto Patronum!
Účinky: Zaklínadlo Patronus je vysoce pokročilá magie, které se učí až po zkouškách NKÚ a odráží útok mozkomorů. Když ho použijete, kouzlo vytvoří Patrona, který vás ochrání proti mozkomorům. Podoba Patrona je u každého kouzelníka jiná, protože odráží osobnost svého tvůrce. Pro jeho vytvoření musíte vyřknout zaklínadlo a soustředit se přitom na nějakou vaši šťastnou vzpomínku, čím bude vzpomínka šťastnější, tím mocnějšího Patrona vykouzlíte. Ochranu proti mozkomorům vám toto kouzlo zajistí díky tomu, že pro jeho vytvoření využijete to, čím se mozkomoři živí - štěstí, naději a přání zůstat naživu.
Expelliarmus!
Účinky: Odzbrojující zaklínadlo se používá pro něčí odzbrojení, nejběžněji při soubojích. I když je to jednoduché kouzlo, může kouzelníkům a čarodějkám dostat se z vypjatých situací a nepříjemných setkání tak, jako se to povedlo Harrymu na konci Ohnivého poháru při střetu s lordem Voldemortem.
Feraverto!
Účinky: Změní jakékoli zvíře v pohár odpovídající velikosti.
Ferula!
Účinky: Toto kouzlo vytvoří dlahy a obvazy a provizorně zafixuje poraněnou nebo zlomenou končetinu.
Finite Incantatem!
Účinky: Zruší účinky právě probíhajícího kouzla.
Flagrate!
Účinky: Toto kouzlo bylo použito ve Fénixově řádu, pro vytvoření ohnivých křížů, které informovaly o tom, jaké dveře už na Odboru záhad Hermiona otevřela.
Furnunculus!
Účinky: Kletba Furnunculus je příčinou vypučení nepříjemných nežitů. Neměla by se ale kombinovat s kouzlem vyvolávajícím rosolovatění nohou, protože postiženému vypučí po celém obličeji tykadla nebo chapadélka.
Impedimenta!
Účinky: Znehybní nepřítele, ale když se kouzlo metá po zbroji nebo jiným kovovým předmětům, mine se účinkem a neškodně se odrazí. Při zasažení kouzlem osoba "zmrzne", ale po chvíli se začne být oběť schopna pohybu.
Imperio!
Účinky: Kletba Imperius se používá pro kontrolu nad chováním osob. Někteří opravdu nadaní kouzelníci se ale účinkům této kletby dokážou bránit a zdaleka nejsou tak povolní jako jiní, je to ale velice pokročilá obrana proti černé magii. Ve stavu zakletí touto kletbou je mudla, kouzelník nebo moták schopen všech věcí, které by normálně nedokázal. Dokáže věci, které by normálně jeho pud sebezáchovy, reflexy nebo láska zavrhly, je schopen zabít své nejbližší nebo sebe, je schopen toho, co by přeze své fobie normálně nedokázal a je v plné moci kouzelníka, jenž kletbu vyslal. Díky tomu je to poslední z Kleteb, které se nepromíjejí (viz. Avada Kedavra! a Crucio!).
Immobilis!
Účinky:Zmrazovací kouzlo - znehybní nepřítele.
Incarcerous!
Účinky: Toto kouzlo používala v knihách pouze profesorka Umbridgeová. Když Umbridgeová použila kouzlo proti kentauru Magorianovi, "provazy vyletěly provazy jako klubko hadů a pevně ovinuly kentaurovu hruď a spoutaly mu ruce."
Incendio!
Účinky: Kouzlo, které rozdělá oheň.
Klihando!
Účinky: Osobě postižené tímto kouzlem se přilepí jazyk na patro, takže nemůže vydat ani hlásku a navíc je to docela nepříjemné.
Legilimens!
Účinky: Používá se pro čtení myšlenek. S jeho pomocí se dá vniknout do cizí mysli a zahlédnout záblesky jeho vzpomínek a snů.
Levicorpus!
Účinky: Toto zaklínadlo je neverbální, takže pro jeho provedení nemusíte formuli vyslovovat nahlas, stačí ji říct jen v duchu. Pokud toto zaklínadlo použijete, oběť, na kterou jste při jeho provádění mířili se zvedne do vzduchu a bude viset hlavou dolů, jako by byla za kotník pověšena na neviditelném háku. Oběť se spustí zpět použitím dalšího neverbálního zaklínadla - Liberacorpus! .
Serpensortia!
Účinky: Vykouzlí dlouhého černého hada připraveného k útoku, který vyleze z kouzelníkovy hůlky. Odstraní ho kouzlo Serpenta evanesca!.
Silencio!
Účinky: Po použití tohoto kouzla postižený nemůže vydat ani hlásku, ať
otvírá ústa a pokouší se mluvit, jak chce. V knihách se ale neobjevilo
žádné zaklínadlo, které by účinky tohoto kouzla zrušilo, i když
nejspíše existuje.
Sonorus!
Účinky: Zaklínadlo Sonorus udělá hlas mnohem hlasitějším, asi jako kdyby místo něj byl použit mudlovský megafon. Hlas navrátí do normálu zaklínadlo Quietus! .
Ševelissimo!
Účinky: Zaplní uši všech nežádoucích osob v místnosti nevysvětlitelným šumem, přes který není slyšet žádný jiný zvuk.
Tarantallegra!
Účinky: Nohy osoby postižené tímto kouzlem začnou nezadržitelně
stepovat proti vůli jejich majitele. Zrušení tohoto zaklínadla je možné
kouzlem Finite Incantatem!
Komentáře
Přehled komentářů
FLIPENDO:
posunuje objekty a bytosti směrem vzad
--------------------------------------
LUMUS:
osvětluje skrité chodby a prostory
-----------------------------------
SMETÁK:
odstraní lepkavou ektoplazmu
------------------------------
DIFINDO:
přetíná rostliny
--------------------------
HOUBUJ:
odrazíte se a vyskočíte ke hvězdám
----------------------------------
RICTUSEMPRA:
používano v soubojích
-------------------------
MIMBLEWIMBLE:
znemožní protivníkovi zaměřit jeho příští kouzlo
------------------------------------------------
super
(Katka, 17. 12. 2008 19:53)To je opracdu prehledny blog.Ani si moc nevzpomínám, že bych tyto kouzla slyšela ve filmu!
hmmm
(Johny, 20. 1. 2007 13:31)tenhle blog se vám pravdu povedl a přeju vám aby vám návštěvnost jen stoupala
další kouzla
(dablx, 19. 2. 2009 12:53)